Obsługa klienta

W sprzedaży on-line ważnych jest bardzo wiele zagadnień – podstawowe to czy Twój produkt jest dobry, ładny, modny, czy ktoś chciałby go kupić.. a z takich mniej oczywistych to czy jesteś grzeczny, masz czas i refleks.

Myślę tu o tych potencjalnych klientach, którym brakuje pewnych informacji w opisach i zdjęciach Twoich produktów. Czy możesz zrobić krótszy, dłuższy, większy, mniejszy, czy cena za kilka sztuk byłaby niższa. Czy możesz wysłać go szybciej, albo czy kurierem, bo jest to prezent na ślub a tenże jest jutro. albo o tych, którym tego się po prostu nie chciało czytać. Bo takich też jest mnóstwo. Stoi ci jak byk – jak długa jest spinka do krawatu – w milimetrach i calach też.. a ten pyta.

Ja wiem. Czasem ciśnie się na twarz że przecież jest kurna napisane i trzeba było czytać.

Ale musisz być grzeczny, odpowiedzieć na pytanie szybko i poprawnie (Hello, many thanks for your message). No i musisz współpracować. Grzecznym – bo to miłe i od miłego sprzedawcy wiadomo – przyjemniej kupić. A szybkim – bo konkurencja na Etsy jest duża a ludzie często robią zakupy w pośpiechu. A jak już wspomniałam często na wczoraj. Więc czas ma tu bardzo często kluczowe znaczenie. Dlatego całkiem niezłym pomysłem jest zainstalowanie aplikacji Etsy Seller na smartphone. Natychmiast po otrzymaniu wiadomości jesteś o tym poinformowany więc możesz odpowiedzieć praktycznie w ciągu kilku minut. Jeśli więc klient wysłał pytania do kilku sprzedawców – jeśli twoja odpowiedź jest pierwsza – możesz sprzedać swój produkt ubiegając w tym innych.

Jeśli rozwijasz dopiero swój biznes i masz zabawne godziny pracy (w tym nie szanujesz swojego snu lub swojej rodziny jeśli takową posiadasz) polecam odpisywanie nawet w środku nocy. Amerykanie są tam po drugiej stronie kuli więc dzień mają trochę inaczej niż my. Przynajmniej na początku warto o to powalczyć. Im sklep jest bardziej „rozbujany” – wskakujesz na lepszą wyszukiwalność i możesz zamknąć swoje godziny pracy w tych bardziej ludzkich 🙂

A twoja elastyczność w dogadywaniu się z klientem, zależy już od ciebie i Twoich możliwości. Jeśli da się wysłać kurierem, to nawet jeśli to droga impreza – sprawdź i daj klientowi znać. Może Tobie wydaje się drogo ? Klient może mieć na to inny punkt widzenia.

Jeśli chodzi o język – staraj się pisać ładnym angielskim w miarę możliwości. Jeśli potrzebujesz i masz taką możliwość poproś o pomoc kogoś bardziej kompetentnego. Po odpisaniu na kilka wiadomości będzie Ci to przychodziło coraz łatwiej 🙂

Reklamy

3 thoughts on “Obsługa klienta

  1. Bardzo fajny wpis i przede wszystkim pomocny. Mnie osobiście najbardziej przerażają wysyłki i to,że paczki nie będą docierać na czas. Jak sobie z tym radzisz?

    Polubienie

  2. Mam pytanko a jak skontaktowac sie z Etsy poprzez strone oczywiscie,bo telefonicznie to nie za bardzo a mnie konkretnie chodzi,ze wplacam pieniadze i nie mam potwierdzenia platnosci i do kogo sie zwrocic?,napisalam do kobiety u ktorej kupilam obraczke,ale ona nic nie wie 😀 ,bo nie ma platnosci a ja potwierdzenia,czyli faktury,nizly bigos i nie wiem,co mam zrobic,pomozecie?

    Polubienie

    1. Jak dawno dokonala Pani zakupu obraczki i jaka metode platnosci Pani wybrala ? moze platnosc karta nie przeszla, albo jesli wybrala Pani wplate pay pal, tam jest jeszcze taki jeden ostatni button, który trzeba wcisnac jak juz sie mysli, ze juz wszystko gotowe. 🙂 A jesli other – to przelew bankowy moze jeszcze byc w drodze..

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s