Atrybuty produktów

Oddział pracowników Etsy regularnie analizuje trendy obowiązujące na rynku. Dlatego Etsy regularnie wprowadza zmiany. My, sprzedający nie bardzo kochamy te zmiany, bo nie zawsze to zmiany na lepsze. To nie tylko drobna kosmetyka, ale również spore zmiany, które wprowadzają zamęt. Przynajmniej na początku.

Po długiej przerwie (brak czasu, kontuzje, choroby, dzieci, etc), na spokojno-wakacyjnie – zaplanowałam wreszcie powrzucać całą górę przygotowanych produktów, które czekały całe miesiące aby ujrzeć światło dzienne. Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłam całą górę nowości w zakładce „add new item” .

Ta główna zmiana to atrybuty. Czyli właściwości naszego produktu. Kolor, rozmiar, materiał, długość, regulacja, skala, rodzaj kamienia, technika, styl, charakter, okazja, święto, motyw. Jakieś osiem razy więcej niż kiedyś.

dlaczego warto dodawać atrybuty ? Właściwie możnaby to ominąć, ale należy zadać tu sobie pytanie – po co Etsy wprowadza tę funkcję ? Moim skromnym zdaniem dotychczasowe algorytmy i tagi wyszukiwania to za mało w prawdziwym oceanie produktów dostępnych na stronie. Dodanie atrybutów ułatwi klientowi wyszukanie tego wymarzonego produktu a tylko moment dzieli nas od wprowadzenia przez Etsy dodatkowych filtrów w wyszukiwarkach. To jest przewidywalne jak wynik dodawania dwa do dwóch. Im dokładniejsze nasze wprowadzone dane, tym nasz produkt będzie bliższy marzeniu konkretnego klienta. Prosta sprawa. Mam mało czasu a szukam torebki; skórzanej, niezbyt dużej, zgrabnej, zielonej, na długim pasku, ale nie za długim, bo jestem niska. Żeby pasowała do zimowego płaszcza,  była błyszcząca i ładnie wykonana i oryginalna i taka pasująca do mnie. Chciałabym wiedzieć, czy torebka ma podszewkę, kieszonkę na telefon, zmieści pieluchę i butelkę wody.. no wiecie. Takie tam. Jasne, to zawęża grono potencjalnych klientów, bo ilu jest ludzi, którzy właściwie nie wiedzą czego chcą ale z drugiej strony ilość wyświetleń nie zawsze chodzi w parze z powodzeniem w sprzedaży!

Druga zmiana – I co okrutnie ważne – chciałabym zobaczyć jak torebka wygląda na zdjęciach. Kształt oczywiście, jaki jest ten kolor w dziennym świetle, gdzie ma te kieszonki, jaka jest duża, jak czuje się jej skalę, na jaką okazję sie nadaje, jak można ją nosić, może jakieś ładne detale, może jakieś możliwości doboru koloru.. Wielkie ukłony dla Etsy za 10 DZIESIĘĆ dostępnych zdjęć (kiedyś max to 5). Ludzie, wrzucajcie tylko dobre zdjęcia, ale róbcie ich dużo. Niby wystarczyłoby jedno, wszak miniaturka jest jedna ale ostatecznie ja (osobiście) kupuje ten produkt gdzie na zdjęciach widzę ostatecznie wszytko co chciałabym zobaczyć. Więc im więcej – tym lepiej.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s