Search terms Najwazniejsza sprawa.

Właściwie każdy kogo znam, marudzi, że na Etsy bardzo trudno się wybić bo są tam nieprzebrane ilości twórców i jeszcze więcej rzeczy. Tak. Trudno jest się przebić na Etsy.

ALE. Pierwszą rzeczą – i najważniejszą – to trzeba umieć dobrze czytać i dobrze szukać źródeł. Niezłe źródło przestawiam ja swoją skromną osobą. Czytam taki newsletter dla sprzedawców, forum użytkowników na tematy SEO i Relevancy. Te dwa magiczne hasła to Search Engine Optimization & Relevancy. Czyli wyszukiwarki i wyskakiwalność.

Wydawało by się – że w Twojej działalności najważniejszy jest produkt który tworzysz z pasją i sprzedajesz. No więc może w małej społeczności, albo w sprzedaży od targów do targów tak w istocie jest. Natomiast jeśli chodzi o internet najważniejsze jest słownictwo jakiego używasz do opisania swoich produktów.

Mówimy tu o TYTULE i TAGACH.

Wogóle to pomyśl sobie jak TY osobiście szukasz czegoś w internecie , jak szukasz na Etsy ?
search bar
SEARCH BAR – to krótko mówiąc ten pasek z lupką gdzie szukasz czegoś. Bardzo pomocne przy wystawianiu produktu jest sprawdzenie czy Twoja fraza jest popularna- kochane Etsy podpowiada wyszukiwaną frazę i pokazuje w kolejności kilka związanych innych fraz w kolejności popularności. To jest ogromnie cenne narzędzie – bo zarówno ja jak i pewnie TY – jesteśmy Polakami i jak mówi Nikoś Dyzma – mamy polskie ogranizmy. W tym głowę i mózg. Ile byś się tego angielskiego nie uczył – nigdy nie będziesz anglosasem i nie będziesz myślał jak on. Ty kombinujesz i kminisz po Polsku, ale on Polskiego nie znajut – on myśli po Angielsku. I szuka po angielsku. Używa slangu, używa też poprawnych literackich fraz – których nikt nas nigdy nie uczył. A tutaj masz je podane na tacy.
Musi Ci się tylko chcieć.
Mam nadzieję, że to widać na załączonym zdjęciu.. Można sprawdzić w ten sposób każdą frazę, którą zamierzamy użyć – żeby wiedzieć, czy ona językowo jest poprawna.
Z czasem, kiedy już Twój sklep będzie jako tako prosperował i będziesz odnotowywać odsłony – zobaczysz – bo Etsy pokaże Ci to bez proszenia – co ludzie wpisują, żeby wejść na Twój produkt, do Twojego sklepu
stats
Pokazuję tu swoją statystykę i wiem, ile mam wejść w wyniku tylko i wyłącznie wyszukiwania. (W sensie to podkreślone) i jakie są moje najbardziej trafione hasła a które najmniej używane (bo on pokazuje je w kolejności wchodzenia na nie ) – i mam tu 89 stron tych wpisanych przez moich odwiedzających fraz – jest z czego czerpać wiedzę – jeśli o mnie chodzi. Ty masz inny produkt i na pewno korzystasz z innych wyrażeń.
Więc masz już materiał, który możesz wykorzystać w wystawianiu następnych produktów.

MYŚL do przodu – jak szachista – jakie mamy święto za miesiąc / dwa (musisz mieć odpowiedni zapas czasu, zagraniczni kupują duuużo wcześniej – a poza tym paczka musi dojść na czas!)?
Jeśli dzień ojca – dawaj tagować i nazywać jako pomysł na dzień ojca. Albo matki. Zależy czy pasuje 😉 Więc kup sobie kalendarz i zaznacz w nim święta w kulturze anglosaskiej. Sezon ślubny, koniec roku, urodziny (i tu na przykład birthstones), etc.. czytaj kalendarz Etsy – oni sami podają jakie trendy będą promować w najbliższym czasie co też jest bardzo miłe z ich strony – i na szczęśćie mało który sprzedawca to czyta 😉

Więc masz już materiał, który możesz wykorzystać w wystawianiu następnych produktów.Browse selection

Co jeszcze robię PRZED wystawieniem nowego produktu ? Wchodzę na kategorię którą mam na myśli – czyli Browse selection (i tutaj Jewellery) i przepatruję całą stronę – które tematy promują w chwili obecnej. Ja zazwyczaj mam kilkanaście różnych produktów do wystawienia – kolczyki, pierścionki, naszyjniki, spinki, bransoletki. Jeśli promują bransoletki i pierścionki – wrzucam je najpierw – bo wiem, ze maja szanse trafic do selekcji (bo sa swiezo wystawione). A że rodzajów biżuterii jest masa – np pierścionki. U nas mówisz pierścionek – a tam masz engagement rings, wedding rings, statement rings, stacking rings, cocktail rings… i tych odmian jest mnóstwo – sprawdź – której podkategorii twojemu produktowi jest najblizej i z tych wlasnie podanych w Browse selection – nazwij tenze nowy produkt odpowiednią frazą.
Moze tyle na dzis ??
Reklamy

3 thoughts on “Search terms Najwazniejsza sprawa.

  1. W samą pore;-) super art. powiem Ci ze właśnie wczoraj tak siedziałam i grzebalam za podobnymi produktami chcąc popatrzeć jak są wystawiane. Dzięki za wiedzę mój guru 😉

    Polubienie

  2. Dzień dobry, znalazłam właśnie Pani bloga i jestem zachwycona! Czy będą kolejne wpisy? Kolejne rady, jak sprzedawać, jak „nie zniknąć” wśród takiej ilości sprzedawców? 🙂 pozdrawiam i naprawdę czekam na więcej!

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s