Zakładamy sklep – wystawianie produktu cz 3.

Dla porządku – to jest trzeci etap wpisu na temat wystawiania produktu.

Pierwsze dwa znajdziecie we wpisach – Wreszcie zakładamy sklep i Opis/description. Odnosniki znajdziesz w zakladce numer 3 – wystawienie produktu.

Mamy już więc za sobą kliknięcie w Add new listing (czyli dodaj nowy produkt) i omówioną część listing details.

Teraz dalej – wariacje.

 variations
Jest to mozliwość pomocna – dam tu przykład swoich spinek do mankietów. Oferuje je grawerowane lub niegrawerowane w sześciu różnych kolorach.

Jest róznica w cenie między grawerowanymi i niegrawerowanymi – i tu jest pierwsze ulatwienie – bo moge wstawic oddzielny pricing dla obu opcji i klient decyduje który produkt wybiera. Dodatkowo wybiera też kolor i mam od razu informację o tym jaki kolor dla niego wykonać.
Jeśli chodzi o tą wariantowość – dodaje zawsze zdjęcie możliwości kolorystycznych z widocznymi nimerami – numerami też nazywam opcje (1. Antique Copper, 2. Brushed Bronze, 3. …. etc )

Jeśli natomiast są to wspomniane wcześniej kolczyki – mam ich tylko jedną dostępną parę i więcej nie będzie. Nie mam więc potrzeby wybierać żadnych wariantów.
Dalej mamy shipping – czyli opcje wysyłki. Z Polski sprawa jest o tyle prosta, że przesyłka polecona jest relatywnie tania, więc klient nie płaci wiele a może śledzić przesyłkę (w UK przesyłki są kosmicznie drogie! ale z drugiej strony szybsze niż Pocztą Polską).
Zawsze, ale to ZAWSZE nadawajcie przesyłki pocztą lotniczą. Bo w alternatywie jest droga morska. Droga morska to około 3 miesiące do Australii 😉 Przykład potwierdzony.
Sporą oszczędnością czasu jest ustawienie szablonów wysyłki dla grup produktów. Mozesz je podzielić na drobne produkty i większe produkty – w zależności od gabarytu i wagi, ja mam również grupę drogocennych produktów – czyli krótko mówiąc paczkę wartościową ubezpieczoną. Klient płaci dość sporo za przesyłkę, natomiast mam pewność, że przesyłka dotrze na czas (on również czuje się pewny, że rzeczy, na które wydal sporo kasy dotrą do niego w dobrym stanie)
Ustaw czas realizacji zamówienia. – jeśli produkt jest gotowy do wysylki czasem dobrze to napisac również w opisie (ready to ship) bo to rzeczy które już tego samego dnia, albo następnego mogą być w drodze do klienta. Jeśli trzeba czekać na produkt tydzień, lub dwa – klient musi o tym wiedzieć.To ważne dla klientów, którzy są kiepsko z czasem i kupują prezenty na wczoraj.
Informacja o tym skąd wysyłasz produkt oszczędza obu stronom rozczarowań – klient spodziewa się, że jeśli dzieli Was ocean, to to szybko do niego nie trafi i musi poczekać (nawet jeśli produkt ready to ship będzie wysłany w ciągu załóżmy jednego roboczego dnia) – więc bądź tu szczera/y !

Ustaw oczywiście rejony w które wysyłasz i jaka jest cena przesyłki jednego produktu lub kliku. Ocen realnie. Idź na poczte, poproś o cennik lub sprawdź to w internecie. Zważ swój produkt na wadze (w opakowaniu!)
Dodaj tyle lokalizacji na ile czujesz się komfortowo. Oczywiście jeśli wysyłasz za granicę – zwiększasz swoje szanse na sprzedaż (ja osobiście wysyłam na cały świat) jeśli zaznaczyłaś/łeś że wysyłasz Polski i Unii Europejskiej – to żadnemu amerykaninowi nawet nie wyskoczysz w wynikach wyszukiwania. (Dodam, że USA to 70% mojego rynku zbytu).
Jeśli zaznaczyłeś również USA – to nie znajdziesz się w wynikach wyszukiwania Kanadyjczyka. Ale bez sensu dodawać każdy kraj : Everywhere else jeśli już nie wiesz co więcej dodać (stawki dla poczty polskiej są podobne, ale możesz to sobie rozdzielić na strefy / kontynenty etc.
Na dziś wystarczy. W następnym odcinku Search terms, czyli creme de la creme – zapraszam!
Reklamy

One thought on “Zakładamy sklep – wystawianie produktu cz 3.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s