Dlaczego warto zainteresowac sie Etsy.com

Postanowiłam założyć tego bloga nie z myślą o promocji własnego sklepu na Etsy – ale żeby pomóc Tobie w stworzeniu własnego – odnoszącego sukcesy sklepu na tej bardzo popularnej platformie zakupowej.

Pierwsze pytanie – dlaczego warto założyć sklep na Etsy ?

Moja odpowiedź brzmi – bo to największy na świecie wirtualny targ rękodzieła, sztuki i dizajnu, artykułów do tworzenia, antyków, staroci – cudów po prostu – i nie może Cię na niej zabraknąć.

Ja osobiście jestem wielką entuzjastką Etsy.com, bo sama odnoszę tam sukces, który zadziwia moją rodzinę, znajomych – no i nie oszukujmy się – mnie samą. Generalnie – sukces jest fajny a ja zawdzięczam go :

  •   ciężkiej pracy (no staram się, tak, odsiaduję przy Etsy – z przyjemnością – Etat cały i dłużej jak mogę..)
  • dobrej znajomości języka angielskiego (sorry – bez tego ani rusz!)
  • forum – ludziom – innym sprzedawcom portalu – którzy są zawsze gotowi pomóc
  • poradnikowi sprzedawcy (seller handbook) i ekipie Etsy, która wspiera aktywnie całą społeczność.
Kolejne powody – dlaczego warto spróbować na Etsy
  • Baaaardzo niski koszt prowadzenia swojego sklepu. Etsy wystawia Ci rachunek raz w miesiącu i pobiera od Ciebie.
  1. $0.20 (20 centów) za wystawienie każdego produktu jaki wystawiasz (w chwili jego wystawienia na 3 miesiące – po tym czasie można go odnowić lub nie – jeśli się oczywiście nie sprzedał do tego czasu)
  2. 3.5% od wartości produktu który sprzedajesz
koniec.
W porównaniu do innych platform – ta jest naprawdę tania.
  • Baza potencjalnych klientów jest absolutnie niewyobrażalna.
Absolutnie. Niewyobrażalna.
Słowo daję. Musiałam kupić drukarkę do etykiet, bo zapisywanie tych przedziwnych adresów było dla mnie zbyt dużym wyzwaniem (na przykład do Walii – słowo daję – napisać się tego NIE DA!). Moja biżuteria leci głównie do Stanów Zjednoczonych i Anglii (gdzie mieszkam, więc ludzie kupują „lokalnie”). Ale z ciekawszych lokalizacji wysyłałam też do Japonii, na Tajwan, do Singapuru, Finlandii, Rumunii, Bułgarii, Rosji, Omanu, Turcji, Emiratów, Egiptu, Chin, Brazylii, Indii, Izraela, Chile – nawet do Kenii – to jest absolutnie fantastyczne!!!
  • – Nikt nie krytykuje Twoich cen – one same się bronią.
  • – To jest miłe miejsce. Bardzo inspirujące, uskrzydlające, czasem możesz się tam poczuć lepiej jak w domu.
OBAWY:
  • Portal może i jest ogromnym molochem – ale czytając ze zrozumieniem to, o czym pisze ekipa Etsy i wprowadzanie tego w życie skutkuje dotarciem do odbiorcy i powodzeniem w sprzedaży.
Można też jak ja – śledzić fora (w obrębie Etsy) na przykład dotyczące SEO (Search engine optimization). Da się wybić. Da się tutaj zbudować popularny sklep.
  • Bariera językowa
Jest, była i będzie. Zaczynając prowadzić sklep – wcale nie mówiłam jakoś wybitnie po angielsku.. przyznam szczerze czego nauczyłam się do matury – zapomniałam na studiach. Brawo ASP.. Ale cóż – wygadałam się, obczytałam, choćby w zakresie swojego biznesu – i teraz nie mam z angielskim najmniejszych problemów. A jak mam – to sprawdzam w słowniku.
Ale cóż – bez żadnej znajomości języka – trochę słabo to widzę..
  • ZUSY i Panie „Jadzie księgowe” (bez urazy!)
Wszystko da się rozliczyć – to jest tylko różnica w walucie.
  • Poczta polska
Tu akurat absolutnie nie ma się czym martwić poza tym, że termin dostawy jest troche dłuższy – Ale przesyłka polecona – jest bajecznie tania.
Bajecznie.
Tania.
Wazne – zawsze wysyłajcie pocztą lotniczą. Zawsze!
  •  Deklaracja celna
To nie wy płacicie cło – tylko wasi klienci. Więc nie ma się czym przejmować. Chyba, że to wy importujecie jakieś dobra 😉 A czasem przyznam trudno się oprzeć, więc czasem też coś sama kupuję oczywiście..
  •  Sposoby przyjmowania płatności
a) pay pal – on na prawdę jest spoko, łatwy, prosty i przyjemny (kosztuje ok 4% od transakcji ale pieniądze są natychmiast i dostajesz potwierdzenie wpłaty i przewalutowanie). Można nim zapłacić albo ze środków które mamy na Pay Palu albo ze środków które mamy na koncie połączonym z Pay Palem.
b) przelew na konto – nie polecam, bo banki to tak sobie współpracują i to bardzo dużo kosztuje – kupującego albo / i sprzedającego.
c) Direct Checkout – nie wiem kiedy – ale kiedyś musi być – dostępny w Polsce. W moim sklepie ludzie najczęściej wybierają ten właśnie sposób – można zapłacić kartą (każdą). Fajnie.
d) Etsy Gift Cards – Jak ludzie dają innym ludziom pieniądze do spożytkowania na Etsy w prezencie. To oni sobie tym sami kupują prezent.
Jeśli czegoś w tym poście Wam brakuje – piszcie w komentarzachm postaram się odpowiedzieć na pytania. W następnym poście – jak krok po kroku założyć sklep
6 thoughts on “Dlaczego warto zainteresowac sie Etsy.com

  1. Witaj,

    Założyłam sklep na Etsy,ale sprzedaż jest zerowa oglądalność również. Napisałaś że odnosisz sukces w sprzedaży, czy mogłabyś się podzielić radami dla początkujących aby skutecznie zwiększyć oglądalność i ilość wejść.
    Z pewnością masz sprawdzone metody które stosujesz dla uzyskania tego efektu.

    Z góry dziękuję wszelką za pomoc.
    Małgorzata

    Polubienie

  2. Cześć! Jak wygląda kwestia płatności za pośrednictwem Gift Card po stronie klienta? Klient dysponuje jakimś subkontem, na którym znajdują się środki do wykorzystania?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!

    Polubienie

    1. Z tego czego sie domyslam – to klient kupuje innemu gift card no i tamten ma takie wlasnie subkonto ze srodków, którymi dysponuje Etsy do wydania w któryms ze sklepów Etsy. No i podejrzewam, ze mogá z tej opcji korzystac tylko w sklepach, które przyjmuja platnosci za posrednictwem direct checkout.

      Polubienie

  3. Też sprzedaję na Etsy moje obrazy 😉 Szukałem informacji o cłach i podatkach i trafiłem na ten post…
    To po to się zostaje artystą, żeby potem śmigać po internecie i zastanawiać jaki formularz, jakie cło i jaki podatek… Na to się nie pisałem. 😛

    Moje zdanie o Etsy jest takie – przereklamowane miejsce. Naprawdę. Mało biorą prowizji. Ale ruch też mały. Trzeba mocno działać i podlinkowywać sklep, gdzie się da. No i warto tworzyć dobre nazwy, opisy i tagi. Bo Etsy działa tak jak Google. Wyszukuje po frazach.

    Czym wysyłasz paczki do USA? Global Express? A wysyłałaś kiedyś coś większego? Korzystałaś z EMS kurier?

    Polubienie

    1. Clo placi klient przy odbieraniu przesylki jesli takie zostanie naliczone.
      Etsy to faktycznie nie jest najlepsze miejsce na malarstwo/rysunek/fotografie czy niedajboze rzezbe. Chciaz ludzie tez tam to kupuja.. Ja czasem kupuje plakaty. Ruch jest ogromny jesli masz troche rozbujany sklep.. na poczatku dobrze poprosic znajomych o klikanie, potem dzieje sie samo. Zalezy tez od Twoich umiejtnosci SEO . Wyszukuje po frazech, bo jakis algorytm dla takiej masy musi byc. Ja korzystam z brookera (transglobal express) wyszukuje mi najlepsza opcje przesylki do danego kraju. Polecam. A gównie korzystam (jesli z kuriera to z UPS do stanów i TNT wszedzieindziej

      Polubienie

Skomentuj

